Terningkast 5: Gjorde suksess med sommerslagere

Imponerte: Konserten «Sommerslagere» byr på perle etter perle. En av disse er Ingvild Nagell Dahl og Steinar Borviks bevegende versjon av duetten «Just A Kiss». Med seg har solistene solide orkestermusikere.

Imponerte: Konserten «Sommerslagere» byr på perle etter perle. En av disse er Ingvild Nagell Dahl og Steinar Borviks bevegende versjon av duetten «Just A Kiss». Med seg har solistene solide orkestermusikere. Foto:

K nserten «Sommerslagere» og arrangørene bak den, traff blink da de serverte hit på hit på Sanden fredag. Drivende dyktige musikere, variert program og blide, stemningsskapende utøvere, preget konserten.

Etter en årrekke med vellykkede oppsetninger i Gjøvik, er produksjonen «Sommerslagere» kommet til Larvik og Sanden for andre gang. Skal vi dømme etter oppmøtet, er dette godt nytt for larvikspublikummet.

Og det er ikke rart at nettopp denne konserten trekker folk. «Sommerslagere» byr på musikk fra alle sjanger og alle tider, et stjernespekket program og et helproft ensemble. Kapellmester Trond Nagell Dahl har denne gang med seg solistene Ingvild Nagell Dahl, Leif Anders Wentzel og Knut Anders Sørum, samt et solid orkester med full blåserrekke. Artistene leverer den ene feilfrie, fengende opptredenen etter den andre, og gang på gang fikk de publikum med seg til allsang og trampeklapp fredag kveld.

På programmet står alt fra Coldplays «The Hardest Part» til James Browns «This is a Man's World». Konsertens program er hitbasert, med gamle slagere og moderne populærlåter om hverandre. Artistene tar seg tid til å snakke med publikum mellom låtene, og kommer med fleipende sleivspark til hverandre på scenen. Humoristiske, lekne koreografier er satt til låtene. I det hele tatt byr konserten på perle etter perle og hit på hit, og med entusiasmen og humoren artistene bringer, er dette rett og slett en showkonsert en kan lene seg tilbake og nyte – med mindre en vil danse og synge med, som flere av publikummerne til stede fredag valgte å gjøre. Alt i alt har «Sommerslagere» alle elementer som skal til for å skape en sommerlig, musikalsk helaften i Larvik. Det at overskuddet fra konsertene går til Kreftforeningen, i forbindelse med Granfondo i Indre havn, gjør også billettprisen på 395 kroner mer sympatisk.