Gå til sidens hovedinnhold

Billettproblemene hos Vy er løst

Artikkelen er over 1 år gammel

Vy-appen og vy.no hadde tekniske problemer torsdag. Det skapte trøbbel for reisende som ville kjøpe billetter.

(Tønsbergs Blad)

Folk som skulle bestille togbilletter elektronisk ble møtt av en feilmelding. torsdag. Problemene gjaldt både kjøp i Vy-appen og på vy.no .

Årsaken var en feil hos Vys hovedleverandør.

Selskapet jobbet en stund med feilretting, og ba reisende om å kjøpe billett av konduktørene om bord i togene. De slapp imidlertid å betale tilleggsavgift fram til problemene ble løst.

Klokken 11.15 var problemene løst og billettsystemene oppe igjen.

Flere feil

Også mange av skjermene som viser togavganger er nede, melder Bane Nor.

– Vi jobber med å rette feilen. Lytt til høyttalermeldinger eller se togselskapenes apper eller nettsider for informasjon om toget ditt, skriver Bane Nor på sin hjemmeside.

I snitt har Linje R11 Vestfoldbanen over 21.000 passasjerer hver dag.

Saken oppdateres.

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.