Plassering av fremtidens jernbanestasjon i Larvik

GJENBYGGES: Konsekvensene ved Kongegata-alternativet vil være massive.
MEN, sårene vil bli reparert, byen vil bli bygget opp igjen, skriver Morten Riis-Gjertsen.

GJENBYGGES: Konsekvensene ved Kongegata-alternativet vil være massive. MEN, sårene vil bli reparert, byen vil bli bygget opp igjen, skriver Morten Riis-Gjertsen.

Av
DEL

LeserbrevKongegata er dessverre det eneste spiselige alternativet som er igjen. Spiselig på lang sikt.

På kort sikt er det ikke vanskelig å forstå frustrasjonen og skepsisen mange har. Særlig til for de som rammes direkte.

Å måtte ofre boligen sin og eiendommen sin for en ny jernbanetrasé er ikke noe man gjør med letthet. Det er heller ikke noe storsamfunnet eller politikerne bør ta lett på. Kun om det er absolutt 100% nødvendig og det soleklart beste alternativet, bør det velges. Dessverre er vurderingen nå kun Indre Havn eller Kongegata. Da er det ikke så vanskelig:

Konsekvensene ved Kongegata-alternativet vil være massive.

MEN, sårene vil bli reparert, byen vil bli bygget opp igjen.

Ved å velge Indre Havn opprettholdes og forsterkes barrieren mellom byen og sjøen FOR ALL FREMTID. Det kan ikke repareres.

«Om hundrede år er alting glemt», skrev Knut Hamsun.

Ikke om valget faller på Indre Havn, må jeg legge til.

Derfor er valget her enkelt!

Morten Riis-Gjertsen

Grunnlegger av gruppen «For oss som vil gi indre havn tilbake til folket»

Larvik

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags