Øya-krysset,trafikk og godsterminal på Sikatomta?

SONY DSC

SONY DSC

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

LeserbrevTrafikk koflikt mellom bil/bane på Øya?

Mange har uttalt seg om godsterminal for tog på Sikatomta i Larvik. Men bare de færreste har sakt noe om trafikk belastningen i krysset/rundkjøringa på Øya, eller  kommet med forslag og trafikk- løsning på problemet.

Erfaring fra andre steder:

I oslo hadde de for noen år siden en lignende situasjon da godstrafikken mot Vest/Øst gikk rundt Akershus festning. Det skapte et årevis trafikkproblem for biltransporten mellom Østbanen og Vestbanen. Det gikk et lettelsens sukk i byen da denne transporten ble løst på annen måte under bakken i Oslo.

Blir en "trafikkmaskin" på Øya tatt som en selvfølge?

Blir det tatt som en selvfølge at en trafikkmaskin eller annen løsning vil komme? Hvem skal betale for planløsning, prosjektering og entreprenør arbeide? Fylkeskommunen? Larvik kommune? Andre?

KrF politiker Laila Eliasen tok opp dette spørsmålet nylig i ØP, men heller ikke hun nevnte et ord om en trafikkløsning på Øya som et resultat av godstrafikken med tog vil føre med seg overfor andre trafikkanter.

Rutetabell for godstog fra godsterminalen på Sikatomta er alt laget.

Bane Nord SF har alt laget rutetabell for godstrafikken med tog over Øya på Torstrand, og før noe som helst er oppført? 

Det kan vel ikke være tvil om at det finnes mange uløste spørsmål som finne  sin løsning «før» godsterminal blir bygget på Sikatomta etter min mening?

Hva mener du om dette?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags