Sparebank 1 har gjennom sin drift i Larvik bidratt til at flere lokale lag og foreninger får den økonomiske støtten de trenger til sin daglige drift og sitt lokale engasjement. Det at klubbenes aktiviteter nå i stor grad avlyses, betyr allikevel ikke at banken stopper støtten.
– Det er viktig for oss å berolige lag og foreninger om at vi er med og støtter både i oppturer og nedturer, forteller lokalbanksjef Bjørn-David Jelle i Sparebank 1 Larvik.
Per nå støtter Sparebank 1 Bølgen Kulturhus, Nanset IF, Stag og Fram i Larvik. Jelle synes det er en kjedelig situasjon, men ønsker å utgjøre en positiv forskjell når de nå som bank fortsetter å støtte lokale foreninger.
– Fotballen skulle jo sparkes i gang nå, så vi så jo spesielt fram til seriestarten til Fram i 2. divisjon og ikke minst til alle barnekampene i de lokale klubbene vi sponser. Det eneste vi kan gjøre er bare å oppfordre alle til å holde ut med egentrening, og gjøre det beste ut av det så lenge, sier Jelle.
Ny lokalbanksjef i Sparebank 1: - Vi kommer til å være offensive
Viktig støttespiller
Som Larviks største idrettslag er Stag helt avhengig av den økonomiske støtten, og er glade for at de ikke står alene i situasjonen de nå er i.
– Det er klart vi setter pris på at sponsorene står ved vår side tross avlysninger av arrangementer, og vi er glad for å ha Sparebank 1 som støttespiller, sier leder for Sportsklubben Stag, Janne Sundby.
I en uoversiktlig situasjon er Stag usikre på hvor de nå står, men vil hele tiden følge med på utviklingen.
– Når vi ikke har arrangementer, så gir det en slagside, men foreløpig har vi ikke permittert noen av de fast ansatte i klubben, forteller Sundby.
– Vi følger tett med på situasjonen.
Tidligere denne uken ble det også kjent at Sparebank 1 går inn med sponsormidler til Bølgens nye drive-in kino.

Idretten får nærmere én million kroner: – Dette er helt fantastisk!
Ny jobbhverdag
De siste ukene har Bjørn-David Jelle sittet alene i bankfilialen på Fritzøe Brygge, mens alle rådgiverne har hjemmekontor.
– Det er kun timebestilling til kritiske oppgaver som må løses. Det er mange som trenger å løse dagligbankoppgaver og kontantinnskudd, og de må til Sandefjord for å sette inn penger nå, forteller Jelle.
Kundeservicen er allikevel utvidet, og lokalbanksjefen opplever at kundene får den hjelpen de trenger.
– Det er veldig positive tilbakemeldinger på kundesenteret, forteller en fornøyd lokalbanksjef.
