Kathrine Bøen er Larviks Servicehelt

Kathrine Bøen er Larviks servicehelt

Kathrine Bøen er Larviks servicehelt Foto:

Av
Artikkelen er over 5 år gammel
DEL

For første gang har HSMAI, en organisasjon for salgs- og markedsføringsledere, reist Norge rundt for å kåre det de kaller byens Servicehelt. I Larvik ble det Kathrine Bøen hos Dryss Hverdagsluksus i sentrum som stakk av med utmerkelsen.

- Vi fikk inn så mange nominasjoner på Kathrine at vi måtte bare velge henne.

Ingrunn Hofseth er president for HSMAI Norge, og har personlig vært med på å kåre Bøen til byens servicehelt i sommer.

Det hele startet da Hofseth og medarbeiderne ba om nominasjoner til hvem som skulle få utmerkelsen, noe Ole Martin Holthe i Larvik By gledelig satte i gang arbeidet med å finne.

- Det ble satt opp stand på torget, slik at vi kunne spørre folk i gata om hvilken servicehelt de gjerne ville nominere, forteller Holthe, som er stolt av Bøens arbeid som serviceinnstilt butikkeier.

- Vi i Larvik er jo vant til god service i butikkene, men man blir aldri utlært innen salg, og vi er opptatt av å videreutvikle den gode servicen som finnes allerede, påpeker Holthe, som mener det er mange verdige kandidater blant butikkeierne i sentrum.

-Jeg tror neppe det var noen lett oppgave for juryen å komme fram til én vinner.

Kathrine Bøen i Dryss Hverdagsluksus ble svært overrasket over besøket hun fikk i forrige uke, da Ingunn Hofseth og en annen medarbeider dukket opp med godord, diplom og et eget filmteam i butikken i sentrum.

- Jeg aner ikke hvem det er som kan ha nominert meg, men det er innmari hyggelig å få en anerkjennelse av det arbeidet jeg legger ned! Sier Bøen, som mener at en god serviceholdning kommer best fram når man er genuint engasjert i arbeidet sitt.

- For meg er jo butikken nesten som et barn, og jeg legger all min tid og sjel i den, ler Bøen, som flyttet til Larvik og åpnet butikk for cirka fire år siden. I de nye lokalene i Sigurdsgate har hun bare holdt til siden april.

- Jeg yter bare den servicen jeg selv ville forventet hvis jeg hadde kommet inn i en butikk som denne, understreker hun, mens hun stadig er borte hos nye kunder i butikken, svarer på spørsmål og gir veiledning.

Og selv om det nok er mange store og små servicehelter i Larvik, mener president i HSMAI Ingunn Hofseth at valget var nokså innlysende.

- Kathrine er rett og slett et funn! Roser hun.

- Vi kjenner jo ikke så godt til de lokale aktørene, og baserer oss på nominasjoner fra folk når vi velger ut en Servicehelt. Derfor gjør vi en test for å være sikre, hvor vi går inn i butikken som kunder uten å gi oss til kjenne. Hun viste seg å være den fødte servicepersonen!

De 33 vinnerne som skal kåres i ulike byer i sommer, inviteres alle til en finale i Oslo i august. Der vil en jury teste de nominerte på ulike måter, og få frem ulike servicerelaterte historier om deltakerne. Hva premien blir, er foreløpig en godt bevart hemmelighet.

Artikkeltags