Kortet ble avvist - slo til butikkansatt

Misfornøyd kunde: Det var her, på smykkebutikken Glitter på Nordbyen, at butikkmedarbeideren ble slått til torsdag formiddag.

Misfornøyd kunde: Det var her, på smykkebutikken Glitter på Nordbyen, at butikkmedarbeideren ble slått til torsdag formiddag. Foto:

Artikkelen er over 7 år gammel

Senterleder Stig Eriksen: - Aldri skjedd før.

DEL

Det kokte fullstendig over for en kunde hos smykkebutikken Glitter på Nordbyen torsdag formiddag. Da kortet hun skulle betale med, ikke ble godtatt, reagerte hun med å slå butikkmedarbeideren.

Ifølge politiet skal kunden være en kvinne i 40-årene.

- Hun forsvant fra stedet like etter hendelsen. Det er opprettet sak på forholdet, sier operasjonsleder Kjetil Indahl i Vestfold politidistrikt.

Den butikkansatte som ble slått, er en kvinne i 20-årene. Hun skal ikke ha kommet alvorlig til skade som følge av hendelsen.

- Jeg har ingen opplysninger om at den ansatte har pådratt seg noen skader, sier Indahl, som oppfordrer den slagkraftige kunden til å melde seg.

- Kvinnen er fanget opp av videokameraer på stedet, så hun gjør lurt i å ta kontakt med oss.

Politiet fikk melding om hendelsen klokken 10.22.

Verken senterleder Stig Eriksen eller daglig leder Tine Rahbeck Flusund var vitne til angrepet, men de skal ha fått rapporter om at kunden skal ha oppført seg ufint og aggressivt inne i butikken.

Ifølge Eriksen har noe lignende aldri skjedd på det populære kjøpesenteret tidligere.

- Nei, dette er ikke noe som skjer til vanlig, sier han.

Flusund forteller at enkelte kunder noen ganger hisser seg opp.

- Men dette er en klar overskridelse i forhold til intimsonen når man står bak disken i en butikk.

Den ansatte som ble angrepet, ble ikke skadet, men avsluttet likevel arbeidsdagen umiddelbart etter hendelsen.

- Jeg skjønner godt at hun ikke ville stå der lenger, sier Flusund, som selv ikke vil føle seg noe mer utrygg etter torsdagens episode.

- Nei, det vil jeg ikke. Men det er klart: Man blir jo litt satt ut. Vi opplever ofte sure og misfornøyde kunder, men man forventer aldri at de skal gå fysisk til angrep. Kanskje er jeg blitt litt mer obs på at slike ting kan skje.

Artikkeltags