Tar nye grep for videre vekst

høy aktivitet i produksjonslokalene: Daglig leder Ingunn Anvik (til v.) og markedsfører Elisabeth Ersfjord Flom med lampene som interiørdesigner Halvor Bakke har lagt sin elsk på, og brukt i sine interiørprogram på TV3 ved flere anledninger den siste tiden.	Foto: Joachim Hellenes

høy aktivitet i produksjonslokalene: Daglig leder Ingunn Anvik (til v.) og markedsfører Elisabeth Ersfjord Flom med lampene som interiørdesigner Halvor Bakke har lagt sin elsk på, og brukt i sine interiørprogram på TV3 ved flere anledninger den siste tiden. Foto: Joachim Hellenes Foto:

Av
Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

iVekst opplever en stadig økende interesse for sine produkter, og har blant annet fått drahjelp gjennom produktplassering i kjente TV-program.

iVekst er et datterselskap av iFokus, som eies 100 prosent av Larvik kommune, som tilbyr tilrettelagt arbeid for mennesker som har falt ut av ordinært arbeidsmarked. Gjennom NAV og Larvik kommune tilbyr bedriften 49 plasser til personer som har ulike behov for tilrettelegging og oppfølging i arbeidet.

– Vi har i dag fylt opp alle 49 plassene vi har fått tildelt, og det er tidvis lange ventelister for å få plass her. Det er få utskiftninger som gjør at det kan ta mange år å få plass, forteller daglig leder Ingunn Anvik.

Bedriften består i tillegg av 14 ordinært ansatte som administrerer, veileder og hjelper de ansatte.


Mange ulike tjenester

Her finner man alle type mennesker, i alle aldre, hvor alle har ulike behov og begrensninger.

– Vi tilbyr gravstell, renhold, hagearbeid, gårdsarbeid og flytteoppdrag for å nevne noe. Vi har flere faste kunder som vi leverer til. Alt fra ved til potetkasser, og har flere samarbeidspartnere som Grinda, Norek og Larvik Løk.

– Alle har sine interesser og egenskaper som vi forsøker å legge til rette for, sier Anvik.

I tillegg til alle tjenestene iVekst leverer, har bedriften opparbeidet seg et godt utvalg produkter som åpenbart har livets rett. Produktene både designes og produseres i lokalene på Gjærdal.


Markedsføringshjelp

De siste månedene har bedriften knyttet til seg markedsfører Elisabeth Ersfjord Flom.

– Jeg syntes det er veldig spennende å jobbe med dette og ønsker å bidra slik at de flotte produktene blir mer synlige både lokalt og nationalt, sier Ersfjord Flom.

– Vi har bestemt at vårt konkurransefortrinn er menneskene og historiene bak produktene våre, sier Anvik.


TV-effekten

Blant de mest populære produktene finner vi stolen Fjord, som også har fått tilleggsprodukter som bord og skammel i samme design.

– I vinter ble stolene brukt av interiør- og møbeldesigner Halvor Bakke fra Larvik, når han laget vinterstudio for FrokostTV på TV2-taket, sier Ersfjord Flom.

– Vi opplevde mange bestillinger etter de TV-sendingene, sier Anvik.

Halvor Bakke har også lagt sin elsk på de nye lampene de produserer.

– Denne er en av mine favoritter denne våren, forteller Bakke i TV3 programmet han har ledet de siste månedene, når han omtaler lampene som er blitt benyttet flere ganger i programmet.

– I dag foregår mye av handelen direkte fra våre lokaler her på Gjærdal, men i nær fremtid vil en nettbutikk være på plass, sier Anvik.

Artikkeltags