Stor takk til ØP

Av
DEL

MeningerDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Ønsker å sende en stor takk til lokalavisa Østlands-Posten for at vi abonnenter og ivrige avislesere kan bruke mest mulig av vår tid på andre ting enn å se om det er «noe nytt» i avisa. Samtidig er det et tankekors at vi som har kommet «litt» opp i årene skal bruke så mye av vår pensjon for å følge med på hvem av våre kjente, familie og venner som har gått bort. Snart den eneste verdien med ØP.

Jeg tok meg bryet med å se over ØP’s to siste mandagsutgaver. Til tross for alt som skjer (selv i disse koronatider) i vår store og vidstrakte kommune fredag, lørdag og søndag, fant jeg skremmende lite aktuelt og nytt lesbart stoff som er en kommune og abonnenter verdig.

I siste lørdags utgave tok jeg et dypere dykk ned i innhold av lokalavisa på 40 sider og fant:

1 Førsteside

4 sider med store redaksjonelle bilder

4 sider med radio/TV

17 sider annonser (?????)

2 sider med innsendte kommentarer

1 side kryssord

2 sider vær, vitser, sudoku, kryssord og tegneserier

5 sider «kjent stoff» fra op.no

4 sider «Lørdagsmagasin» hvorav 2 var fra NTB

Stor takk til redaktør og redaksjonen i ØP for at det er fort gjort å bla gjennom og at vi kan gå over til andre og mer leseverdige aviser og nyhetsmagasin. Men det er en uanstendig pris å betale.

Foreslår at sjefredaktør, ansvarlig redaktør, daglig leder, økonomisk leder (blir svett av så mange titler) og ivrig skribent og innsender av utallige kommentarer, Eirik Haugen, til å bruke en liten promille av overskuddet. Overskuddet kan brukes til å kjøpe et abonnement av «Budstikka» for Asker og Bærum. En særdeles god og leseverdig lokalavis.

Eller du kan ta et dypdykk i tidligere utgaver av lokalavisa en del år tilbake i tid, – den gang avisa var vår stolthet.

Hva med for eksempel en god leder en gang iblant, sjefredaktør Haugen?

Kanskje det kan og bør være grunnlag for et emne på et internt redaksjonsmøte eller -seminar.

Slik kan kanskje vi abonnenter og lesere finne ut av hva avisa står for. Om den har en ryggrad.

Eller om at vi bare skal fortsette å føle oss som melkekyr. Kyr som skal melkes for Østlands-Posten og Amedia.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken