Gå til sidens hovedinnhold

Økt fokus på treprodukter fra Østen

Artikkelen er over 4 år gammel

Fritzøe Engros AS styrker innkjøpsarbeidet med to nye medarbeidere for å forsterke fokuset mot trebearbeidende industri og byggevarehandelen.

(Vestviken 24)

Herulf Espenæs (54) går fra stillingen som innkjøpsdirektør hos ByggForm AS, og starter allerede 18. april i en todelt stilling hos Fritzøe Engros AS:

Tilpassing til trender

Som forretnings-/produktutviklingssjef vil han få en nøkkelrolle i å fremskaffe produkter som etterspørres i det norske markedet.

 

– I tett samarbeid med salgsapparatet vårt vil Herulf bidra til at vi raskere kan tilpasse oss nye trender og behov i markedet, og være en sentral person i utviklingen av nye produktområder. Vi jobber kontinuerlig for å skape merverdi for kundene våre, og sammen med salgsapparatet vårt er jeg overbevist om at kundene våre vil ha nytte av den jobben som Espenæs vil gjøre, sier administrerende direktør Espen Randsted.

LES OGSÅ: Treschow-Fritzøe med rekordresultat i 2016 – fortsetter veksten

Espenæs besitter samtidig mangeårig spesialkunnskap om plateprodukter fra Østen, og han vil derfor også inneha en stilling som Innkjøpssjef for «Fjerne Østen».

Produkter fra Østen

– Kundene våre etterspør i stadig økende grad plateprodukter fra Østen. Dette er et marked vi ønsker dybdeekspertise om, og vi ser gode muligheter for å videreutvikle oss.

Dette oppnår vi ved å ansette Espenæs, forteller innkjøps- og logistikkdirektør Tom Enge Eliassen.

 

Bjørn Myhre Nordkvelde (31) tiltrer i august i stilling som innkjøper, og vil få ansvar for daglig innkjøpsarbeid av plateprodukter, med fokus på å ha rett produkt og mengde på lager.

LES OGSÅ: Fritzøe Engros kjøper selskap og passerer 600 millioner

Nordkvelde er utdannet siviløkonom og har erfaring med innkjøp og logistikk blant annet i Tine og Asko.

– Bjørn vil utover daglig innkjøp også jobbe med større enkeltprosjekter, som for eksempel kontorbygninger, skoler og andre offentlige bygg. Han vil bidra til å styrke vårt daglige fokus overfor salgsapparatet og i markedet, sier Tom Enge Eliassen.